Tirsdagsklubben

Spisning og præmieuddeling
18 huller

Matchbestemmelser

1. TIRSDAGSKLUBBEN er åben for alle medlemmer af AARS GOLFKLUB - uanset handicap.
    Gæstespillere fra Aars GK og fra andre klubber kan deltage uden for præmierækken mod betaling af dobbelt matchfee og evt. greenfee. Gæstespillere kan ikke deltage i udflugter.

2. Sæsonen starter ved overgang til sommertid og slutter i ugen inden efterårsferien.
    Se Tirsdagsklubbens sæsonprogram 2024 ved at trykke her.

3. Der spilles tirsdage med tidligste start ved solopgang og sidste start klokken 18.00.

Spilledagene er inddelt i 3 grupper:
    Månedsmatch, Gunstart-tirsdag og  Flex-tirsdag.

Månedsmatch (ofte med spisning)
    Gunstart - som hovedregel sidste tirsdag i måneden. Bestyrelsen opfordrer til, at man melder sig på Golfbox, senest klokken 18 søndagen før matchen. Hvis man ønsker at deltage i evt. spisning, skal maden bestilles ved tilmelding på Golfbox.
    Der spilles oftest Stableford, men med et ekstra spil i spillet, som f.eks. puttekonkurrence, Fourball mv.

Har man meldt sig på Golfbox, vil scorekortet blive skrevet ud på forhånd og man vil modtage en mail med starttid og -hul.
    Man kan også møde op til matchen uden forhåndstilmelding, og aflevere sit scorekort inden klokken 16:20 på spilledagen. Matchlederen anviser så starthul og -tid. Man kan så ikke forvente at kunne deltage i evt. efterfølgende spisning.

Der er præmieuddeling ifm. spisningen.

Ved udflugter samt Løgstør-matchen, er tilmelding på Golfbox obligatorisk.

Gunstart-tirsdag
    Som Månedmatch, men uden spisning.
    Der spilles Stableford uden ekstraspil.
    Præmieuddeling og samvær efter matchen.

Flex-tirsdag
    Tirsdage uden gunstart, kalder vi Flex-tirsdag.
    Man booker selv en passende tid på Golfbox og går ud sammen  med en markør på et selvvalgt  tidspunkt tirsdage mellem solopgang og klokken 18. Man registrerer sig på listen i klubhuset og betaler matchfee inden man går ud. Efter runden afleverer man det underskrevne scorekort samme sted og det vil indgå i præmieberegningen. Der spilles Stableford.
    Har man ikke fået booket en tid på Golfbox, som beskrevet ovenfor, kan man møde op ca. klokken 16:20, hvor vi i fællesskab sætter hold på tee nr. 1. Vi reserverer starttider til formålet, efter behov (Boldrende).

Præmieuddelingen vil foregå på efterfølgende tirsdage med gunstart.
  1. Matcherne er over 18 huller.
    Af hensyn til mørkets frembrud starter vi ud med at spille 9 huller. Derefter trapper vi løbende op til henholdsvis 14, 16 og 18 huller. En lignende nedtrapning vil ske sidst på året. Se i øvrigt Spilleplanen.
    Alle scorekort fra 18 hullers runder indberettes på Golfbox, så der sker handicapregulering.
    9, 14 og 16 hullers runder indberettes ikke.

Som udgangspunkt spilles Stableford, dog med varierende spilleformer ved månedsmatcherne.

Der spilles i max 4 handicapgrupper med mindst 10 spillere i hver gruppe.

Der er præmie til første-, anden- og tredjepladserne i hver gruppe.
    Præmier uddeles på tirsdage med gunstart.
  1. Der betales et årligt tirsdagsklubkontingent på 150 kr. Juniorer betaler ikke kontingent.
    Matchfee er 25 kr. Gæstespillere 50 kr. + evt. greenfee.

2. Sæson 2024:
  • Tirsdag den 28.marts tager vi hul på den nye sæson i TIRSDAGSKLUBBEN.
    Der er gunstart klokken 16:30. Tilmelding kan ske på Golfbox senest søndag klokken 18:00, men det er ingen betingelse for deltagelse. Mød bare op senest klokken 16:20 – der er plads til alle.
    Efter årets første match er der suppe og orientering om årets program, udflugter samt pointsystem m.m. Der vil blive lejlighed til at stille spørgsmål til årets program.
    Kan man ikke deltage første gang, er der dog stadig håb, idet medlemmer optages hele sommeren!

• Der arrangeres 2 udflugter til andre golfbaner. I foråret er der en aftenudflugt i egne biler til Øland Golfklub. I efteråret en heldagsudflugt til Viborg Golfklub. Vi har besluttet at køre i egne biler for at spare pengene til bussen.

• Der arrangeres en venskabsmatch mod Løgstør Golfklub – i Aars.

• I august arrangeres der en weekendtur til Strandgrün Golf- & SPA Resort i Timmerdorfer Strand ved Lübeck. Der spilles en match fredag over middag, 2 matcher lørdag samt en match søndag morgen.

• Der er 2 gennemgående konkurrencer, der løber over hele sæsonen:
    1) en gennemgående turnering, hvor points fra hver spillet runde registreres. For hver spiller er sæsonens 8 bedste scores tællende. Der er præmie til de 3 bedste spillere.
    2)  Flittigste tirsdagsgolfer: Hvem har spillet flest tirsdage?
    Ved lighed trækkes der lod om præmien.

• Generalforsamling med beretning, aflæggelse af regnskab og valg af bestyrelse, afholdes den 8. oktober i forbindelse med den planlagte match.

Spilleplan:

TK Spilleplan 2024 1